Director Comunicare – Conferinta Transilvania Nord,

pastor: Dorgo Cristian
email: comunicarenord@gmail.com

„Veti cunoaste adevarul, si adevarul va va face slobozi.” Ioan 8,32

Traducerea romaneasca a Bibliei foloseste un cuvânt vechi al libertatii , „slobozenia”. A fi cu adevarat liber inseamna sa fii slobod, dezlegat de orice lucru sau idee care nu iti permite sa faci alegerile unui „om liber”.

De multe ori, in imaginea noastra pe care ne-o formam despre lume, suntem „tinuti legati” cu diverse „lanturi” mai mult sau mai putin constiente: prejudecati, traditii, obiceiuri, informatii eronate care ne afecteaza perceptiile si atitudinile fata de anumite persoane, initiative sau institutii.

Desigur uneori ne-ar putea placea sau am putea prefera alte opinii decat „vera” ( radacina latina a „ceea ce este”) insa pentru a fi cu adevarat liber omul are o singura optiune: informarea cu privire la „ceea ce este” direct de la sursa, „nemodificata” de timp, prejudecati, manipulari sau interese diverse.

Pornind de la aceste consideratii, viziunea departamentului de comunicare este sa comunice o imagine autentica a Bisericii Adventiste de Ziua a Saptea si a invataturilor sale in interiorul si in exteriorul organizatiei folosind cai de comunicare diverse si actuale.

In realizarea misiunii sale de a oferi si transmite prin activitatile sale speranta si incredere, departamentul de comunicare se ghideaza dupa urmatoarele valori:

  • Onestitate
  • Transparenta
  • Relevanta
  • Excelenta
  • Creativitate
  • Colaborare

Activitatile desfasurate de catre departament au la baza obtinerea si diseminarea informatiilor in interiorul si exteriorul organizatiei catre: membri, angajati, simpatizanti, jurnalisti, organizatii sau persoane interesate de activitatile Bisericii Adventiste de Ziua a Saptea dar si obtinerea de feedback din partea acestora in vederea facilitarii comunicarii si a intelegerii mai bune a actiunilor tuturor partilor. In acest sens departamentul de comunicare:

  • initiaza, cultiva si intretine relatii sanatoase cu cu membrii sau persoanele interesate in mod special sau ocazional de activitatile Bisericii Adventiste, organizatii si persoane publice si private care pot avea un impact asupra activitatilor desfasurate sau care pot dezvolta in partneriat cu Biserica Adventista de Ziua a Saptea proiecte benefice societatii
  • furnizeaza si disemineaza stiri si informatii actuale in interiorul si exteriorul organizatiei Bisericii cu privire la activitatilele acesteia in diverse domenii: sanatate, educatie, cultura, libertate religioasa, misiune etc prin Agentia Adventista Romana de Comunicare
  • prezinta pozitii oficiale cu privire la anumite evenimente sau problematici care afecteaza activitatea Bisericii sau cu privire la tendinte ale societatii si colaboreaza cu institutiile de presa laice sau religioase pentru a asigura o prezentare corecta si obiectiva a evenimentelor, persoanelor sau institutiilor evidentiate cu anumite ocazii
  • incurajeaza si promoveaza realizarea de proiecte cu impact pozitiv asupra societatii in care isi desfasoara activitatea atat la nivel national cat si la nivel local
  • realizeaza parteneriate cu institutii de presa, medicale, de cultura si de educatie pentru proiecte cu impact major asupra societatii
  • asigura sprijinul Bisericilor locale in ceea ce priveste pregatirea de persoane calificate in domeniu si ofera celor interesati resurse necesare pentru o activitate cat mai eficienta
  • asista din punct de vedere al comunicarii realizarea materialelor si a evenimentelor de prezentare a activitatilor sau a invataturilor Bisericii
  • asigura suportul informational necesar pentru diseminarea corecta a informatiilor si conturarea unei imagini reale a Bisericii Adventiste de Ziua a Saptea, nedistorsionate de zvonuri sau cunoastere insuficienta prin elaborarea de materiale de prezentare oficiale a Bisericii Adventiste sau a altor organizatii si prin colaborarea stransa cu mass media si alti furnizori de informatii.
  • intervine in situatii de criza si se asigura ca toate informatiile sunt corecte si sunt livrate la timp. De asemenea, se asigura ca prejudecatiile si afirmatiile fara acoperire nu iau locul informatiilor reale sau inca necunoscute printr-o colaborare stransa bazata pe onestitate cu jurnalistii si/sau toate persoanele implicate.